Thursday, March 12, 2009

Nu är jag här igen...

Jag har varit borta från BLOGGEN ett tag, men tänkte ta upp detta igen. Skriva om sådant som ligger på mitt hjärta. Det har hänt lite saker, sedan jag var här sist. Jag jobbar på REST AND FLY. Det är ett hotell som ligger på Arlanda och tillhör Pite Havsbad Group - en hotellkoncern med sitt säte i Norrbotten. Jag fick den chansen, när jag hade bestämt mig att vara kvar i Stockholm. Hade sökt pastorsjobb, men trots intervjuer och goda ord, fick andra jobben eller sa det nej till mig.

Vi upplevde det som att jag skulle fortsätta jobba med ett vanligt jobb och "jobba" i församlingen på fritiden. Församling är i och för sig inte bara ett fritidsjobb, utan har med hela livet. Det är gemenskap med människor som har valt att följa Mannen från Nasaret. : )

2 comments:

Iréne R said...

Hittade hit när jag eg letade efter annat på google... tänkte att bloggnamnet lät som du,och så var ju oxå fallet.:) Kul att läsa nåt om din tillvaro. Vet att jag inte är så bra på att höra av mig men detta är ju något iaf. Jag befinner mig i Örebro... kram & Guds välsignelse!!! Iréne R

Iréne R said...

För övrigt är min mailadress samma om du hellre skulle vilja maila nån gång... irenerudolfsson@hotmail.com är det som gäller. Lev väl, och lev livet nära Jesus,i hans otroliga nåd.:) Iréne igen