Monday, August 27, 2007

Vikten av att leva i förlåtelsen

En sak som gäller med oss människor är att vi gör fel. Fel mot Gud, fel mot andra människor, fel mot skapelsen och fel mot oss själva. Detta gäller alla. I oss själva förmår vi göra mycket som är gott, för att vi är skapade av Gud. I oss själva gör vi också fel. Vi är "skadade". Defekta. Det vill säga att vi inte fungerar som vi var skapade till: att ära Gud med våra liv och att göra gott mot alla som lever här.

Därför kom Jesus. När vi tror på Jesus blir vi förlåtna allt dumt vi gjort och får en relation med Gud. Den helige Ande flyttar in i oss och börjar förvandla oss inifrån och ut. Det betyder inte att vi aldrig gör fel igen, men vi har fått Anden - Guds närvaro i våra liv - som ger oss kraft att göra rätt och inte göra fel.

Just nu har jag själv brottats med gamla synder, som Gud har förlåtit mig för. Jag måste kunna släppa och leva i förlåtelse och fördjupas i min överlåtelse åt Gud. Ni som tror på bön, be gärna för mig. : ) OM ni skulle uppleva att Gud säger något, dela det personligt till mig. : )

No comments: