Friday, October 05, 2007

I går var det Kanelbullens dag. : )

Det finns många dagar som ger oss anledning till att fira. Vi har födelsedagar, namnsdagar, morsdagar och farsdagar. En dag som jag tycker att det är kul att vi har är just Kanelbullens dag. Det är ett bakverk som jag förknippar med barndom och Sverige. Det är gott och något som står sig år efter år.

Dagen till ära, bakade jag och Josefin ett antal kanelbullar och två längder. (Vi gjorde några bullar med kardemumma, när jag inte hittade mer kanel). Det var gott att smaka på dessa nybakade bullar med ett glas mjölk till.

Idag är det fredag och jag och Josefin hyrde en DVD och tittade på. Den var inte den bästa vi sett, men det var trevligt att bara ta det lugnt och dricka varsin Cappucino. Hoppas på en bättre film nästa gång. : )

1 comment:

Anonymous said...

Appropå kanelBullar, när kommer du till bokstaven B? ;)
Josefin