Friday, February 23, 2007

Äntligen fredag!

Nu har en arbetsvecka gått och jag är ledig denna helg. Det är skönt, även om jag trivs rätt så bra på mitt jobb. Ska ha en lugn hemmakväll med Josefin. Ska baka Italiensk tomatpaj. Jag håller på att röja lite hemma. Det är en stor nackdel, med att jobba på hemtjänsten. Mycket av det man gör på jobbet, gör man hemma med.

Förra helgen var vi på Öckerö och delade glädjen med två av våra vänner, som sa ja till varandra. Det var trevligt att vara med på deras bröllop. Det var trevliga människor och god mat. Trevliga inslag och en vacker vigsel. Önskar dem all Guds välsignelse i deras äktenskap.

Det har dykt upp lite nya jobb som jag ska kolla upp. Hoppas att något av det kan vara mitt i prick för mig. Söker Gud och frågar Honom var Han vill ha mig. Han leder oss, men jag tycker att det tar lite väl lång tid, att få klarhet, var Han vill placera mig. Det är bara att fortsätta följa Honom. : )

Nu måste jag fortsätta här hemma med att fixa för kvällen. Prova gärna på att baka en Italiensk tomatpaj. Det kan rekommenderas. Vill ni ha receptet, hör av er till mig! : )

No comments: